fbpx
  • CompuCash on loodud selleks, et lihtsustada müügitegevusi, vältida rahalisi ja kaubaga seotud kadusid, hoida äritegevus kontrolli all, integreerida ettevõtte tööprotsesse ning võimaldada efektiivset kvaliteetset klienditeenindust.

    Hooldus:

    E-R: 9:00 – 17:00

    +372 639 7937

    501 9099 (muul ajal, ärikriitilised probleemid)

    kassa@ektaco.ee

  • CompuAccess on terviklahendus, mis aitab aega ja raha kokku hoida. Tööaja planeerimine, graafikus vajalike muudatuste tegemine ning reaalsete töötundide mõõtmine toimub ühes programmis. Liidestus personalitarkvaraga annab kvaliteetse sisendi ka palgaarvestuseks.

     

    Hooldus:

    E-R: 9:00 – 17:00

    +372 639 7939

    lukud@ektaco.ee

     

Kasutajatugi

5 soovitust, kuidas ostukeskuses oma pood avada

Eesti Ekspressi ajakirjanik Toivo Tänavsuu kirjutas 14. märtsil loo sellest, kuidas Tallinn upub kaubandusse. Lähema paari aasta jooksul avatakse veel kolm uut kaubanduskeskust: T1 Mall of Tallinn, Porto Franco ja Tallink City.

Ektaco käis uurimas Eestis ja Lätis kümmet poodi omava Janek Birnbaumi käest, kuidas tema kaubandusturu olukorda hindab ja mis soovitused tal on kauplejale, kes tahab kaubanduskeskuses uue poe avada.

Janekil on üle kümne aasta kogemust jaekaubanduses. Tema ettevõte L'Dolcevita toob Eestis ja Lätis letile selliseid brände nagu Okaidi lasterõivad, Change’i naistepesu ning Bottega Verde kosmeetika.  

Tallinnas avatakse varsti kolm uut kaubanduskeskust.
Kuidas see siinset üldist äritegevust mõjutab? 

On teada, et demograafiliselt linn ei kasva, aga kaubanduspinna ruutmeetreid tuleb aina juurde. Kauplejate jaoks on oluline, et inimesed jõuaksid poodi. Aga kui poode tuleb aina juurde, siis jagunevad kliendid, keda on niigi vähe, nende vahel ära. Kes selles võidurelvastumises võidab? Mitte keegi. 

Kõik on justkui hästi, kui kõrvale jätta fakt, et rahvaarvu kasv
ei ole vastavuses kaubanduspindade kasvuga. 

 

Samuti tuleb arvestada, et meil on juba praegu puudu teenindajatest, kes sobiksid oma isikuomadustelt kauplustesse tooteid müüma. Probleem on selles, et lisaks muudele põhjustele ei taha inimesed töötada nädalavahetustel, ent ostukeskused on lahti seitse päeva nädalas.

Uutesse poodidesse kaubanduskeskustes on väga raske teenindajaid leida. Neid lihtsalt ei ole.

Arvan, et kolm uut avatavat kaubanduskeskust Tallinnas viivad olukorra kriisi lähedale. Töötajate värbamine on praegu kauplejate suurim väljakutse. 

Mida soovitad kauplejale, kes avab oma esimese poe?

Mul on aastatega tulnud palju kogemusi ning uut poodi avades tuleb harva üllatusi ette. Uuel kauplejal soovitan aga läbi mõelda vähemalt järgnevad viis teemat:

1. Asukoht ja külastajad 

Kolm esimest kõige olulisemat küsimust: 
•    Kes on minu poe külastajad? 
•    Kus nad elavad? 
•    Millised on nende poodlemise harjumused ning eelistused? 

Sellest lähtuvalt saad hakata valima kaubanduskeskust, kus poepinda rentida. Sinu poele on eluliselt tähtis, et su kliendid juba käiksid selles ostukeskuses, kus sa selle avad, või peab sul olema selge visioon ja plaan, kuidas nad sinna ostukeskusse ja sinu poodi saada. Heaks magnetiks võib näiteks olla mõni suurem jaekauplus, mis meelitab tänu oma tuntud brändile ligi kliente, kes on ka sinu sihtgrupp.

2. Koolitatud ja motiveeritud teenindajad

Neid tooteid, mis ennast n-ö ise müüvad, on vähe. Enamasti on vaja häid teenindajaid, kes neid tunneb ja oskab ka kliendiga suhelda. 

Töötajaid valides tuleb kindlasti arvestada, millised isikuomadused on olulised ja millised inimesed sobivad kokku sinu poe brändiga. 

Lisaks sellele, et töötajad peavad läbima koolituse, tuleb tagada, et nad oma teadmisi igapäevatöös ellu rakendaks. Meie poodide juhid pööravad palju tähelepanu teenindajate tööle, aga ka nende üldisele heaolule. Kui kellelgi on mure, on tal võimalus sellest rääkida. 

Töötajad on rahul, kui nendega arvestatakse ja nende muresid kuulatakse. See väljendub ka otseselt müügitulemustes! 

Sama oluline kui töötajate koolitamine ja nende väikeste-suurte murede kuulamine, on näidata neile ka isiklikku eeskuju. On mõeldamatu, et poe juhataja ei oska kasutada kassasüsteemi või ei tule toime kliendisuhtlusega – see viiks töötajate motivatsiooni kohe alla.

3. Koduleht ja e-pood

Koduleht loob turunduslikke võimalusi ning aitab kasvatada brändi tuntust. Samas e-poe vajalikkus ja tasuvus sõltub toote eripärast. 

Näiteks Change’i naistepesu puhul soovitame kindlasti kliendil poodi tulla, kus koolitatud teenindajat oskavad soovitada õiget mudelit ja suurust, et pesu istuks nagu valatult. E-poes ostes on sellist tulemust raske saada. Samas kosmeetikaäri puhul on kliendil võimalik e-poest iseseisvalt sobiva toote leida, kui toodete juurde on lisatud piisavalt informatsiooni. 

Kindlasti tuleks aga silmas pidada, et ükski e-pood ei tööta iseenesest. Selle toimimiseks on tavaliselt vaja ühte või kahte töötajat. 

4. Kassasüsteem ja videovalve 

Tarkvara ja riistvara võib nimetada esmasteks hügieeniteguriteks, mis peavad alati töökorras olema. 

Meie kasutame kõigis oma poodides juba aastaid Ektaco CompuCashi kassasüsteemide ja videovalve lahendust, lisaks eraldi meile arendatud frantsiisiliidestust. 

Valisime Ektaco koostööpartneriks juba 2005. aastal, sest nad on paindlikud ning arvestavad meie soovidega. CompuCashi kassasüsteem on väga heal tasemel ja konkurentsivõimeline, nii et soovitan seda ka teistele kauplejatele.

Sobiva müügitarkvara valimine ei pea olema raketiteadus. Kui tahad teada, kuidas leida enda äri jaoks õige müügitarkvara, siis loe selle kohta siit.

5. Atmosfäär ja meeleolu

Kliendil peab olema kaupluses mõnus olla. Kuidas seda saavutada? Lisaks valgustusele, heale teenindusele ja kaunile väljapanekule on oluline ka muusika. 

Õige muusika mõjutab nii kaupluse atmosfääri kui ka töötajate ja klientide meeleolu. Meie lähtume oma muusika valikul kuldsest keskteest: see peaks olema nii vali, et koridorist kostev müra ei häiriks, ja nii vaikne, et kliendid saaksid omavahel ja teenindajaga vestelda. 

Kui saaksid midagi ostukeskustes paremaks teha, siis mis see oleks? 

Meile meeldiks, kui tekiks diskussioon ostukeskuste avamisaegade üle. Praegu on kauplused avatud iga päev kella üheksani, sealhulgas nädalavahetustel. See tekitab tõsiseid probleeme teenindava personali värbamisel, sest inimesed ei taha ju nädalavahetustel, eriti pühapäeval töötada. 

Töötaja on õnnelik, kui ta saab nädalavahetust veeta oma pere ja sõpradega.

Sooviksime, et laupäeviti oleks ostukeskus avatud kella kaheksani õhtul ja pühapäviti kella kuueni õhtul. Meie kaupluste statistika alusel oleks see igati põhjendatud. 

Otsid lahendust, mis töötab?

Täida vorm või võta meiega ühendust

telefonil +372 654 2150

Saada päring

Edasi

Võtame ühendust!

    CompuCash on loodud selleks, et lihtsustada müügitegevusi, vältida rahalisi ja kaubaga seotud kadusid, hoida äritegevus kontrolli all, integreerida ettevõtte tööprotsesse ning võimaldada efektiivset kvaliteetset klienditeenindust.
    CompuAccess võimaldab mugavalt planeerida töögraafikud, mõõta lihtsalt reaalset tööaega, sh nii automaatselt kui ka soovi korral detailselt paljude tööliikide kaupa. Sisukad raportid nutikateks otsusteks ning kvaliteetne sisend palgaarvestuseks.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.