Kui asutuses on rohkem kui üks kasssa ning need kassad suhtlevad omavahel läbi peakassa. Peakassasse salvestatakse teenindaja vahetused, avatud arved, tellimusprinterite teated e. kassades ristkasutusel olev informatsioon.
Ühenduse puudumine peakassaga lubab küll programmiga müüki teostada, kuid tekitab järgmised probleemid:
- tellimused ei lähe tellimusprinterisse, vaid trükitakse samast kassast, kus andmed sisestatakse.
- luuakse ajutine vahetus, milles registreeritakse ainult antud kassa rahalised liikumised, ajutise “offline” vahetuse andmed sünkroniseeritakse ühenduse taastumisel.
- avatud arvete registris kajastuvad ainult antud kassa avatud arved.
Kui tegemist on ühe kassaga süsteemiga, siis antud kassa ongi ise peakassa ning ühenduse katkemise situatsioone üldjuhul ei teki.
Üldiselt tuleb sellise vea korral võtta ühendust Ektaco hooldusega, et organiseerida võimalikult kiiresti võrguühenduste ja normaalse töö taastamine.
Peakassaga ühenduse puudumisest antakse märku käivitamisel vastava teatega.
Vahetuse summade registreerimiseks luuakse eraldi lokaalne vahetus, kuhu salvestatakse ainult antud kassas tehtud tehingud
Kui katkestus toimub poole töö käigus, siis kuvatakse kassa ülaservas SD märk punasena.
Katkestuse likvideerimise järel muutub SD märk jällegi roheliseks. Samuti ühendatakse automaatselt lokaalses vahetuses tehtud avatud arved peakassa omadega ja sünkroniseeritakse vahapealsed tehingud.
Ühendus peakassaga katkeb üldjuhul järgmistel põhjustel:
- peakassaks defineeritud arvuti on suletud
- võrguühendus peakassaga on katki või lahti ühendatud
- võrguseade on rikkis (sageli piisab siis ka võrguseadme restardist ja kassa taaskäivitamisest)