Aeglane ostlemine paneb kliendid rohkem kulutama - AS Ektaco uudised
EKTACO AS – Kassasüsteemid, läbipääsud, tööajaarvestus, tarkvaraarendus, automaatikasüsteemid
EU

Professionaalne. Usaldusväärne. Stabiilne.

Professionaalne. Usaldusväärne. Stabiilne.

Professionaalne. Usaldusväärne. Stabiilne.

Helista 654 2150

Liitu CompuCash uudiskirjaga

CompuCash uudiskirja privaatsustingimused

  1. Teenuse kasutaja annab selge ja teadliku nõusoleku Teenuse osutajale enda isikuandmete, st e-maili, töötlemiseks ehk kasutamiseks uudiskirja saatmiseks.
  2. Isikuandmete allikaks on kliendisuhte tekkimine ektaco.ee kodulehel uudiskirjaga liitudes.
  3. Registreeritavate isikuandmete koosseisu kuulub Tellija e-posti aadress.
  4. Isikuandmeid töötleb Ektaco AS.
  5. Isikuandmete kaitse on tagatud turvameetmetega.
  6. Teenuse osutaja kohustub mitte edastama registreeritud isikuandmeid kõrvalistele isikutele.
  7. Teenuse kasutajal on õigus uudiskirja saamisest loobuda ning sellega ka nõuda oma e-maili kustutamist.

Ektaco AS

Kontakt: ektaco@ektaco.ee

Uudised

Aeglane ostlemine paneb kliendid rohkem kulutama

23. mai 2018

Osad kauplejad Ameerika Ühendriikides on märganud, et külastajad kulutavad suisa 20–40 % enam poes, mis soosib rahulikku ostuprotsessi. Kontrastiks lühikesele ostuprotsessile internetis, on innovaatilisemad kauplejad hakanud vaeva nägema, et muuta kaupluse külastaja ostuprotsess võimalikult aeglaseks ning nauditavaks.

Tegemist on uue kontseptsiooniga, mille eesmärgiks on aidata kliendil võtta hoog maha, selle asemel, et läbi poe tormata. Kuidas siis muuta kaupluses viibimise kogemus selliseks, et külastaja tahaks seal kauem olla?  

1. Paku kliendile tegevust.

Uuringute kohaselt on ostlemise puhul olulisteks faktoriteks emotsionaalsed stiimulid ning interaktiivsed tegevused. Kaupluse pinnaga mängides võib ostlemise muuta uudseks kogemuseks ning poe kasvõi mini-lõbustuspargiks!

Kasutusele võib võtta aga ka lihtsamad lahendused, näiteks luua poodi väike kohvi- või raamatunurk. Auravat kohvitassi käes hoides on tõenäolisem, et klient võtab poes istet just sellel diivanil, mida sa talle parasjagu müüa soovid.

Heaks näiteks on kehahooldustoodetele orienteeritud LUSHi ja ORIGINS poed, kus on olemas kraanikausid ning hulgaliselt vaimukate tekstidega illustreerituid testreid, julgustamaks kliente iseseisvalt toodetega tutvust tegema.


Pildil Lushi värvikirev pood, mille keskel on suur kraanikauss.

Innovaatiliste lahenduste poolest tuntud kosmeetikatoodete kett Sephora avas eelmisel aastal kaks kauplust Pariisi külje all, kus katsetatakse uuenduslikku lähenemist ostlemisele. Kauplusse sisenemisel tervitab külastajat digitaalne väljapanek, kus on võimalik tutvuda viimaste trendide, sooduspakkumiste, uute põnevate brändide ja klientide poolt enim ostetud toodetega.

Uudse kogemuse keskmes on niinimetatud Beauty Hub ehk koht, kus on võimalik digitaalseid lahendusi kasutades saada inspiratsiooni teatud meigitoodete kasutamiseks. Virtual Artist teenuse abil saab enda peal katsetada tuhandeid välimusi ning Color Profile rakendus aitab valida teadusliku täpsusega sinu nahaga sobiva jumestuskreemi. Beauty Hub'is pakutakse ka koolitusi ja nahahooldusteenuseid - kõike selleks, et Sephora kaupluste külastamine oleks võimalikult personaalne ja lõbus kogemus.


Pildil digiseade Sephoras. Asetades parfüümitesteri seadeldisele kuvatakse ekraanile lõhna kohta käiv info ning kliendil on võimalik see koheselt oma digitaalsesse ostukorvi asetada.

Korralda oma kaupluses huvitavaid töötubasid, paku põnevaid lahendusi toodetega tutvumiseks või tee ühte nurka stiilne fotosein selfide tegemiseks - võimalused klientide uudse kogemuse pakkumiseks on piiramatud!

2. Aita hoog maha võtta rahustava muusikaga.

Muusika peaks sobituma kaupluse üldise imagoga ja seeläbi meelitama kohale ka ostlejaid. Mitte ainult ei loo hea taustamuusika külastajatele mõnusa enesetunde, vaid mõjutab ka kaupluses viibijate tempot ning uuringute kohaselt suurendab impulsiivostude sooritamist.

77% ettevõtjaid leiab, et hea muusika parandab ka töötajate produktiivsust. Muusika võib mõjutada ka klientide ostuvalikuid, näiteks on tõestatud, et klassikaline muusika mõjutab kliente ostma kallimaid tooteid, mistõttu on taoline muusika heaks valikuks, kui tegu on luksustooteid pakkuva kauplusega.


Pildil H&M-i pop-up pood Londonis, kus esinesid mitmed DJ-d.

Kui su kauplus on suunatud noorema generatsiooni tarbijatele, ei tähenda see tingimata seda, et peaksid poes laskma edetabelite tipus olevaid poplaule (millest ilmselt valdav osa juba tüdinenud on), vaid pööra tähelepanu, mis žanris muusika sinu klientuuriga sobitub ning lase koostada vastav esitlusloend.

Noorem põlvkond ostlejaid hindab huvitavaid kogemusi. Miks mitte panna oma poe nurka diivan, vinüülplaadimängija ning kõrvaklapid - nii eristud teistest ning lood kogemuse, mida noored omavahel jagada saavad.

3. Suurenda impulsiivostude tegemist.

Oled sa sisenenud kauplusesse kindla plaaniga osta hädavajalik paar uusi pükse, aga väljunud poest hoopis uue pluusi, kampsuni (see oli ju soodukaga!) ning paari päikseprillidega? Kui jah, siis on ehk lohutav mõelda, et sa pole üksi - ca 40% tarbijaid kulutab kaupluses plaanitust rohkem raha.  


Pildil kauplus Bath & Body Works.

Üldlevinud nipid ostlejate tähelepanu võitmiseks on kollased või punased allahindlussildid või soodsate toodete paigutamine kassade lähedusse. Oma kaupluse eripärasid silmas pidades võid aga hoopis efektsemaid värvilahendusi kasutada, näiteks Bath & Body Works on jäänud truuks oma brändi värvidele ja allahindlussildid hoopis siniseks teinud. Samuti on heaks soovituseks suurte korvide paigutamine poe sissekäigu juurde - nii annad kliendile võimaluse rohkelt tooteid korvi laduda.

Ostlemine võib olla stressirikas ja väsitav. Koomik Jeff Wysaski lahendus, kuidas ära hoida paarikeste kaklusi IKEA-s päästaks ilmselt nii mõnegi suhte ja muudab ostlemise lõbusamaks.


Pildil humoorikas "suhte hoidmise väljapanek" IKEAs.

Üldlevinud nipid ostlejate tähelepanu võitmiseks on kollased või punased allahindlussildid või soodsate toodete paigutamine kassade lähedusse. Oma kaupluse eripärasid silmas pidades võid aga hoopis efektsemaid värvilahendusi kasutada, näiteks Bath & Body Works on jäänud truuks oma brändi värvidele ja allahindlussildid hoopis siniseks teinud. Samuti on heaks soovituseks suurte korvide paigutamine poe sissekäigu juurde - nii annad kliendile võimaluse rohkelt tooteid korvi laduda.

Ostlemine võib olla stressirikas ja väsitav. Koomik Jeff Wysaski lahendus, kuidas ära hoida paarikeste kaklusi IKEA-s päästaks ilmselt nii mõnegi suhte ja muudab ostlemise lõbusamaks.

4. Anna kliendile ruumi.

Ilmselt paljud meist on olnud olukorras, kus soovime rahulikult poes ringi vaadata, ent eriti agar klienditeenindaja (suurest soovist müüki teha), ei anna asu, mistõttu lahkume kiirel sammul. Seda arvesse võttes pakuvad mitmed kauplused kliendile hoopis võimalust end ise teenindada.  

Macy’s kaubanduskett Ameerikas otsustas pärast suuri müügilangusi ning tööjõupõuda võtta kasutusele uue taktika - lasta klientidel mitte ainult ise vajalikke tooteid otsida, vaid need ka mobiilirakenduse abil lihtsalt ja mugavalt osta. Kuna ettevõtmine osutus edukaks, kavatseb Macy’s iseteenindusvõimaluse rohkemates poodides kasutusele võtta.

VIDEOKLIPP

Iseteeninduslahendused on olemas ka näiteks mitmetes lennujaamades asetsevates raamatupoodides, mis pakuvad kliendile võimalust vastsirvitud teos ilma kassajärjekorras seismata soetada.

Kliendid eelistavad üha enam iseteenindust ning aeglast poodlemist

Aeglast ostlemist praktiseerivad näiteks sellised tuntud poeketid nagu Sainsbury's, ASDA, Waitrose ja Wegmans. Viimases on lausa oma õllekohvik ja palju isekohti, kus oma jalgu pärast pikka ostlemist puhata.  

Mugavat ja privaatset ostukogemust saab pakkuda neile klientidele, kes eelistavad ise omas tempos toimetada. Sellisel puhul on kasulik kaaluda iseteenindussüsteemi kasutusele võtmist. Lisaks sellele, et iseteeninduskassaga hoiad kokku kulusid, elimineerid ka võimaliku negatiivse klienditeeninduskogemuse.


Pildil BlissTray's kasutusel olev CompuCash'i iseteeninduskassa.

Mugavustunnet saab tekitada ka aeglast ostukogemust pakkudes. Ajal, mil inimeste elutempo on kiire, mõjub sellise kaupluse külastamine, kus pole kunagi kiiret, meeldejäävalt ja rahustavalt. Sellisesse poodi tahetakse ka teinekord minna!

CompuCash poodidele