EKTACO AS – Kassasüsteemid, läbipääsud, tööajaarvestus, tarkvaraarendus, automaatikasüsteemid
EU

Professionaalne. Usaldusväärne. Stabiilne.

Professionaalne. Usaldusväärne. Stabiilne.

Professionaalne. Usaldusväärne. Stabiilne.

Helista 654 2150

Liitu CompuCash uudiskirjaga

Uudised

Tööjõupuudust kohvikutes leevendab iseteeninduskassa

15. mai 2018

Esimesed iseteeninduskassad avati Eestis juba aastaid tagasi ning praeguseks on raske leida vald-konda, kuhu nad jõudnud ei oleks. Pärast väga sooja vastuvõttu jaemüügis on iseteeninduskassad võetud kasutusele ka näiteks töötukassas, tanklates, pankades, spordiklubides, autopesulates ning nüüdseks ka erinevates toitlustusasutustes. Peamine ajend selleks on klienditeenindajate puudus.

Toitlustusasutustest on Ektaco CompuCash iseteeninduskassad kasutusel näiteks Plus kohvikutes Mustika Keskuses ja Tallinna Bussijaamas, Bliss Tray buffee-restoranis, Freshfoodi söögitubades Swedbanki IT-majas, Inchcape Motorsis ning Reval Café kohvinurgas Swedbanki büroohoones.

Kulude kokkuhoid iseteeninduskassaga

Kui iseteeninduskassad alles turule jõudsid, esines kriitikat seoses hirmuga inimtööjõu asendumises tehnika poolt. See hirm pole end õigustanud - iseteeninduskassad võimaldavad ettevõttel ressursse paremini kasutada, sest osa teenindaja tööst on nii-öelda antud üle kliendile. Tänu tehnikale saavad inimese abita lahendatud lihtsad ja rutiinsed probleemid, mis annab töötajatele võimaluse tegeleda sisulise ning mõtestatud tegevusega.

"Kuigi iseteeninduskassad ei suurenda tingimata käivet,

vähendavad need kulusid."

2017. aasta teises kvartalis oli toitlustussektori vabade ametikohtade osakaal töökohtade koguarvust teiste sektoritega võrreldes kõige suurem. See on ka üheks põhjuseks, miks Tallinnas asuv toitlustuskett Plus otsustas juba kolm aastat tagasi mehitada oma esimese teeninduskohta nii-öelda robotitega. Selleks oli Tallinna Bussijaama Kohvik. Aasta hiljem võeti iseteeninduskassa kasutusele ka Mustika Kohvikus. 

“Otsus iseteeninduskassat katsetada ei sündinud kergelt, sest keeruline on arvutada selle tasuvust ning ennustada varguste protsenti” nentis kohvikuketi esindaja Heli Hansen. Hoolimata esialgsest hirmust toimub vargusi siiski väga harva ning kohvikutes on lisaks videovalvele ka regulaarsed kontroll-päevad.

Pildil Tallinna Bussijaama Kohviku iseteeninduslett.

Täielikult iseteenindusele on edukalt üle läinud Reval Café Swedbanki kontorihoone kohvinurgas, kus teenindaja palkamine oleks olnud ebamõistlik. Reval Café esindaja Rene Treifeldti sõnul on tegemist põneva katsetusega, sest peale Swedbanki töötajate ja nende külaliste pole teistel inimestel kinnise büroohoone kohvinurgas pakutavatele toodetele ligipääsu ning kohapeal puudub ka teenindaja, kes aitaks ostude eest tasuda.

Rene Treifeldt on katsetuse tulemustega igati rahul, eriti kuna Swedbanki puhul oli vaja tagada ka makselahenduse kõrgem turvalisus. Seetõttu saab kohvinurgas maksta toodete eest üksnes viipemaksega, see tähendab, et ühe ostu suurus ei saa olla üle 25 euro.

Mugav ja kiire teenindus

2016.a. tarbijakogemuse uuringu kohaselt eelistaks lausa 71% tarbijatest iseteenindussüsteemi klienditeenidajale. Üllatavalt suur poolehoid iseteenindussüsteemi vastu võib olla seotud mitterahuldava klienditeeninduskogemusega, sest pea pooled sama uuringu küsitletutest on just seetõttu otsustanud mõne ettevõttega enam mitte tegemist teha.

Hea klienditeeninduse kogemuse pakkumiseks tuleb toitlustajatel palju vaeva näha. Üks võimalus silma paista, konkurentidest eristuda ja kulusid kokku hoida, on võimaldada klientidel end ise teenindada. See on eriti oluline just argipäeviti lõunapausi ajal, kus keegi ei soovi seista pikkades järjekordades.

Iseteeninduskassasid arendades arvestab Ektaco nii toitlustusasutuste kui ka klientide vajadusi. "Hästitoimiv iseteenindus peab olema kliendi joaks selge ja lihtne. Klient peab võimalikult väikese vaevaga saama aru, mida ta tegema peab," selgitab Ektaco kassasüsteemide ärisuunajuht Martin Laur.

Mustika kohvikus einestajatel on enne lõunasöögi juurde asumist vaja läbida iseseisvalt vaid kolm lihtsat sammu:

  1. valida toit kolme hinnaklassi vahel: supp hinnaga 4,50€, Aasia buffet hinnaga 6,50€ või täis buffet hinnaga 7,50€;
  2. registreerida tehtud valik iseteeninduskassas ning
  3. maksta ostu eest pangakaardiga.

Neil, kes soovivad ostu eest tasuda sularahas, on võimalik seda teha saali kohvikupoolel. "Maksmata pole seni kellelgi jäänud," sõnab Heli Hansen rahulolevalt.

Üha enam ettevõtteid leiab, et iseteeninduskassade kasutuselevõtt on lahenduseks tööjõupuuduse probleemile ning annab ettevõtjale võimaluse olemasolevat tööjõudu tulemuslikumalt rakendada. Samuti on tegemist atraktiivse võimalusega pakkuda oma klientidele lihtsat ja kiiret viisi ostu eest tasuda. Lisaks vähendavad iseteeninduskassad riski, et tarbija otsustab negatiivse klienditeeninduskogemuse tõttu mõne teise ettevõtte kasuks.

Kui tunned huvi, kuidas sinu kohvik võiks iseteeninduskassaga kulusid kokku hoida ja klientidele paremat teenust pakkuda, siis võta meiega ühendust juba täna.

Vaata siit videost, kuidas töötab CompuCash iseteeninduskassa Tallinna Loomaaias.

Loe lisa CompuCash'i võimaluste kohta